TNS Gallup leverer viden og information om annoncemarkedet og de kreative løsninger. Og vi gennemfører kundetilpassede PR-analyser, der dokumenterer effekter af PR-indsatser.

  • Gallup AdFacts

    Gallup AdFacts giver et unikt vidensgrundlag om annoncemarkedet

    TNS Gallup leverer forretningskritisk information i forbindelse med media- og konkurrentovervågning, mediaplanlægning og evaluering af kampagner på annoncemarkedet. Gallup AdFacts rummer således detaljerede informationer om det danske annoncemarked, fx om reklameforbrug, mediavalg, share of voice, kampagnetidspunkter og målgruppedækning.

    Alle informationer leveres helt ned på indrykningsniveau, ligesom vi også tilbyder overordnede analyser på f.eks. annoncører, brancher, medier og mediagrupper.

    Informationerne leveres enten via onlineapplikationen AdFacts Explorer, hvor man døgnet rundt kan trække de nyeste data, eller leveres på fast eller ad hoc-basis i Excel- eller tekstfiler.

    Gennem vores verdensomspændende netværk i Kantar Media leverer vi også AdFacts-data fra over 20 andre lande.

    TNS Gallup offentliggør månedsligt en top 10-liste over hvilke produkter, danske annoncører har brugt flest annoncekroner på.

  • Gallup Kreativ

    Gallup Kreativ er den største kreative reklamedatabase i Danmark

    Gallup Kreativ er en online database indeholdende kreative spots fra TV, printannoncer og internetbannere. Det er muligt at søge på tidligere kampagner, fx fra specifikke annoncører eller i udvalgte kategorier. Der kan også opsættes alerts med mulighed for daglige emails, når registreres nye annoncører.

    Gallup Kreativ kan også integreres med Adfacts Explorer, så der i rapporterne gives adgang til billeder eller direkte links til spots, bannere eller annoncer.

    Kreative spots kan også bestilles på ad hoc-basis. De kreative spots, annoncer og bannere kan let downloades og anvendes i præsentationer, analyse mv.

  • PR Research

    Kundetilpassede PR-analyser fra TNS Gallup styrker vores kunders strategiske og taktiske PR-arbejde og bidrager til, at de kan dokumentere deres målopfyldelse.

    TNS Gallup rådgiver om intelligente PR-målinger og leverer viden om vores kunders kernemålgrupper på baggrund af bl.a. Index Danmark/Gallup og ad hoc-undersøgelser.

    Vi tegner et skarpt og facetteret billede af vores kunders profil i redaktionelle og sociale medier – og af konkurrenter og branche. Vi gennemfører både corporate- og brandanalyser og analyser af den offentlige debat omkring forretningskritiske issues. Analyserne dokumenterer fx evnen til proaktivt at sætte dagsordenen, gennemslaget af kernebudskaber, synligheden af talspersoner og tonen i stakeholderudtalelser. Vi dokumenterer også eksponeringen for specifikke kernemålgrupper.

    Effekterne af medieomtale og PR-aktiviteter måles løbende eller ad hoc i GallupForum. Det gælder kortsigtede effekter som erindring og Buzz og langsigtede effekter som omdømme, holdninger og adfærd. Blandt vores værktøjer er TRI*M og ConversionModel.

    I rapporteringen fokuseres på styrker, svagheder og muligheder i mediebilledet og på effekten af PR-indsatsen.

    Vi samarbejder med vores nordiske TNS-kollegaer om nordiske løsninger og Kantar Media om internationale løsninger.

  • TNS Gallup lancerer nu paid search i Gallup Adfacts, Danmarks største reklamemåling

     

    TNS Gallup lancerer nu paid search i Gallup Adfacts, Danmarks største reklamemåling

    Fra 1. oktober har TNS Gallup integreret tal for paid search-annoncering i Danmark i Gallup Adfacts, der dagligt bruges af danske medier, mediebureauer og annoncører til reklameovervågning og mediaplanlægning.

    Morten Kromann-Larsen, director, Media hos TNS Gallup, siger:

    "For os og vores kunder er det afgørende, at Gallup AdFacts løbende fanger både små og store skift på det danske annoncemarked. Vi ved, at paid search fylder mere og mere i annoncørernes medieallokering og har leveret tocifrede vækstrater i flere år. Derfor har vi længe arbejdet på at finde den helt rigtige løsning, så TNS Gallup også kan levere valide data for de danske annoncørers search spending. Den har vi fundet nu."

    TNS Gallup har lavet en aftale med den amerikanske search intelligence-virksomhed "AdGooroo, a Kantar Media Company". De leverer løbende data for danske annoncørers spending hos Google til TNS Gallup.

    Rolf Thomsen, associate director, Media Intelligence hos TNS Gallup, udtaler:

    "Den løsning, vi nu præsenterer, betyder, at paid search bliver en helt ny mediagruppe i Gallup AdFacts på linje med eksempelvis tv, dagblade, bannere og outdoor. Dermed kan man for første gang se, hvordan annoncører og brancher bruger paid search og hvor mange penge, der bliver allokeret til search sammenlignet med andre mediagrupper."

    AdGooroo leverer månedligt spending-data for desktop search til TNS Gallup for de ca. 3.000 største Google Adwords-annoncører i Danmark baseret på top 50.000 keywords. Paid search-data er tilgængeligt fra 1. juli 2014 og kan tilkøbes af alle Gallup Adfacts-kunder.

    TNS Gallup er først i Norden til at lancere paid search som en del af reklamemålingerne. Tilsvarende AdGooroo målinger findes bl.a. i USA og Frankrig, hvor de har kørt i flere år.

    Se augusttallene for top 10 search-annoncører samt fordelingen på mediagrupper nedenfor.

    Yderligere oplysninger:

    Morten Kromann-Larsen, director, Media, TNS Gallup + 45 39 27 27 27, morten.kromann-larsen@tns-gallup.dk

    Rolf Thomsen, associate director, Media Intelligence, TNS Gallup +45 39 15 42 20, +45 40 89 60 82, rolf.thomsen@tns-gallup.dk

    AdGooroo – a Kantar Media Company, www.adgooroo.com

    Nyeste data fra Gallup AdFacts


    Paid search, august 2014

    Top 10 annoncører på estimeret search

    Paid search, august 2014

    Spend fordelt på mediagrupper, august 2014

    Spend, august 2014