AdEval er Kantar Gallups gennemprøvede model for prætest af alle former for kommunikationsløsninger: Film/TV, print, radio, internetannoncering og outdoor, både på konceptstadet, på skitsestadet og med færdigt materiale. I de senere år er AdEval udbygget med den seneste neuro-videnskabelige viden og tilbyder i dag en ny tilgang til test af annoncer, som forstærker kreativiteten fremfor at begrænse den.

Metoden leverer specifikke og handlingsrettede anbefalinger til forbedring af både kortsigtet gennemslagskraft og langsigtet effekt på varemærket. Det er veldokumenteret, at metoden er en sikker vej til at øge jeres reklamers gennemslagskraft i kommunikationsmiljøet - og kommercielt.

I modsætning til traditionelle prætests vurderer AdEval både, hvorvidt de kreative elementer vil skabe øjeblikkelig varemærkeappel, og hvorvidt de vil have langsigtet indflydelse på den generelle tiltro til varemærket. Med klare og konstruktive anbefalinger i forhold til udformningen af en kampagne bliver AdEval en uundværlig del af værktøjskassen, som styrker kampagnernes kreative element i stedet for at hæmme det.