Vækst er målet for alle

Mærkers succes afhænger i sidste ende af forbrugeradfærd.  Valget af mærke afhænger primært af to faktorer: ”Power in the mind” (den mentale tilknytning til et mærke) og ”Power in the market” (faktorer i markedet, som kan have en betydning for adfærden - såsom pris og tilgængelighed)

En forståelse af hvor dynamisk beslutningsprocesser er er afgørende i forhold til at påvirke valget af mærker.  Dette er særligt udfordrende på grund af den komplekse kontekst som mærker operere i. Og det er i stigende grad svært at kontrollere alle de elementer, der påvirker holdninger og adfærd.

Som verdens ledende analysebureau indenfor brand building og kommunikation er vi oftere i kontakt med forbrugerne end nogen andre. Vi forstår folk og kan levere en præcis beskrivelse af hvordan de træffer beslutninger, de underliggende årsager og de strategier, som kan benyttes for at beskytte og forøge markedsandele.

Udforsk vore værktøjer indenfor Brand & Communication nedenfor

  • Brand Performance Optimization

    Målrettet vækst igennem intelligent tracking

    Tracking-programmer er typisk rigide, ufokuserede, langsomme og tilbageskuende – og deres værdi er i stigende grad til diskussion. Der er behov for en hurtig, intelligent løsning, der reflekterer dynamikken og kompleksiteten i nutidens valg af varemærker og den mangfoldighed af indflydelse, der former kundens opfattelse.

    En tracking skal levere den bedst mulige information om markedssituationen uden lange og pristunge spørgeskemaer. Brand Performance Optimisation (BPO) gør dette og mere. Det evaluerer grundigt de to mest kritiske faktorer for valg af varemærke: ”Power in Mind” (kundernes følelser for varemærket) og ”Power in the Market” (situationsbestemte faktorer som pris og tilgængelighed der påvirker valget af varemærke), samt udforsker den motivation der katalyserer valget af varemærke.

    For mere info kontakt venligst Sverre Riis Christensen

  • Optima

    Kortlægning af markedet (U&A)

    Optima er TNS Gallups U&A model, som giver indsigt i strukturerne på et marked baseret på en afdækning af, hvordan og hvorfor kunderne vælger de mærker, de gør.

    En af Optimas komponenter er en driver-analyse, som viser de underliggende faktorer, der driver valget af produkter. Optimas driver-analyse er eksplorativ da den er baseret på valgkritererier, der dækker hele markedet. Samme respondent kan vælge produkter af flere forskellige grunde og Optimas driver-analyse er dermed ikke blot en segmentering af forbrugere men en identifikation af konkrete og detaljerede need states.

    Driver-analysen er det nødvendige første skridt, men i samme analyse vises desuden hvor godt de enkelte produkter på markedet opfylder behovene som beskrevet i driverne. Den viser hvad der skal til for at dække behovene bedre. Og ved at se på hvilke behov, der ikke er dækket så godt i markedet som helhed finder den mulighederne for NPD.

    Optima stiller skarpt på de situationer, hvor der træffes et valg – dermed muliggøres et fleksibelt set-up, uanset om det er brands, sub-brands, produktkategorier eller andet, man er interesseret i at forstå.

    For mere info kontakt venligst Sverre Riis Christensen

  • AdEval

    Undgå at spilde reklamekronerne

    AdEval er et reklame pre-test system, som evaluerer reklamers effekt ved hjælp af unikke og virksomme diagnoseværktøjer, som viser hvordan reklamer kan optimeres. Den følsomme AdEval responsskala er unik da den både fokuserer på det rationelle og emotionelle aspekt ved reklamer. Dermed gives et komplet indblik i både taktiske og strategiske elementer af kampagnerne.

    AdEval systemet er velafprøvet og valideret ved hjælp af vore mere in 9.000 tests, som muliggør nem international sammenligning mellem reklamer. AdEval løsningerne kan skræddersys til hvert udviklingsstadie af reklamen, lige fra koncept idé over animatics til fuldt udviklede kampagner.

    For mere info kontakt venligst Sverre Riis Christensen